En lugn men ändå händelserik dag

Inatt åkte pappa in till akuten. Han har varit dålig länge och nu visar det sig att han har fått en allvarlig lunginflammation så han kommer att stanna på sjukhuset tills på lördag. Det känns självklart trisst men det är ju lika bra att han stannar där lite längre så han får den vård han behöver och blir frisk nån gång.

Idag fyllde vår Isabelle 18 år! Och det firades med sång och mumsig tårta. Nu är jag dock den enda i vårat gäng som inte fyllt 18, surt!

Imorse så stressade jag iväg till skolan som vanligt och Alex gick ut med Mille och följde med mig till bussen. Väl i skolan så hittar jag Alex plånbok i min väska och sen inser jag att han är utelåst när jag provar att ringa till hans mobil och även till min hemtelefon. I panik så springer jag ifrån lektionen och tänker ta bussen hem, i hopp om att han ska sitta utanför mitt hus med hunden och vänta på mig. Men jag hinner bara precis ut ur skolan när jag hör ett väldigt välbekant skall - min bebis, Milton. Alex har alltså tagit en bra promenad från mig, in till stan, och sen sprungit runt med Milton i famnen och letat efter mig på alla möjliga våningar i min skola, haha! Han fick ta min nyckel och åka buss hem med hunden. Sen kom han tillbaka in till stan och satt med mig och Sara i vårat skolcafé ett tag för att sedan följa med oss och fika på Åhléns.

Kl 16 var det dags för informationsträff med körskolan. Då fick man veta allt som krävdes för att få sitt körkort och ungefär vad det skulle kosta. Jag har ju min första körlektion imorgon och jag kan ju meddela att ångesten inför den växer för varje minut som går.

Nu äre dags att öppna teoriboken och plugga lite innan Andra Avenyn börjar, wish me good luck!
 

Kommentarer
Postat av: Leonora - The Magic Memories

sv; tack så mkt :D

allt väl?

2009-04-08 @ 13:03:04
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Mia

Lycka till på lektionen (=

2009-04-08 @ 18:19:47
URL: http://miaz.blogg.se/
Postat av: Linda

jaså är du den ända i ditt gäng som inte är 18, fasen vad surt hurru;)

2009-04-16 @ 15:35:08
Postat av: Nathalie

Oj, juste! Du fyller ju efter mig! Haha, det är vi som är minst. :P

2009-04-16 @ 17:28:48
URL: http://nathalej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!