Crazy dröm !

Shit, jag hade världens jobbigaste dröm i måndags. Alex väckning på mobilen ringde och jag hade lovat honom, innan vi gick och la oss på kvällen, att jag skulle äta frukost med honom innan han gick till skolan. Självklart är jag så död som man kan bli så jag vaknar bara lite snabbt av mobilen och sen dör jag igen.

Då börjar jag drömma värsta obehagliga drömmen. Mitt på morgonen! Först drömde jag att jag skulle ta mitt p-piller. För dom som tar p-piller eller vet hur en p-piller karta ser ut i alla fall så står det ju veckodagarna på kartan för att man ska hålla koll på vilket piller man tagit eller ska ta. I min dröm så var kartan typ helt tom! Det fanns inget piller till måndagen, inget till tisdagen men det fanns ett till onsdagen. Inget till torsdagen, inget till, fredagen men sen fanns det till lördag och söndag. Ja, så fortstatte det hela kartan ut. Det fanns bara piller för vissa slumpmässiga dagar. Jag öppnade ett nytt paket och det var likadant där.
I drömmen så struntade jag i att ta pillret av den enkla anledningen att det inte fanns något piller för måndagen. Sen hippsvipps så hade jag fått en unge. Förmodligen världens minsta bebis, en liten flicka. I drömmen så blev alla lika chockade över bebisen, så det var ju ingen som var förberedd på att det skulle komma en bebis därför fanns det inga saker till den. Jag sprang ner till Ica Servett (haha!) i Lerum (alltså där Alex bor) och kastade mig in i butiken med en kundvagn. Jag plockade ner allt från hyllorna som jag kunde tänkas mig behöva. Sen börjar jag gräva i en jättestor korg med filtar.
Det enda i mitt huvud är: finns det ingen rosa filt? Måste hitta en rosa!
Men jag hittar bara gröna och blå filtar så klart. Jag gräver längst ner och lyckas hitta en rosa filt. Då dyker det upp massa feminister från ingenstans med en massa skyltar. Dom börjar skrika åt mig att mitt barn inte ska behöva ha en rosa filt bara för att folk tycker att det är en tjejfärg. Mitt barn ska kunna ha en blå filt trots att det är en tjej. Jag tar upp en grön filt ur korgen och skriker tillbaka: NU TOG JAG EN GRÖN FILT, FEMENISTJÄVLAR! (haha, oh my!)

Sen vaknade jag av att Alexander försökte smyga sig in i rummet och ta sina kläder. Jag var totalt upprörd över min dröm. Tror att jag svammlade fram någon sorts version av den. Han missade nästan bussen. Vad dum jag är. Skulle ju äta frukost med honom så fick han sitta i köket helt själv.
Usch, det är jobbigt att vakna när man är mitt i den stressigaste delen av ens dröm. Känns som att man behåller den stressen resten av dagen. Haha, jösses vilket onödigt inlägg det här blev. Men ja, det finns säkert nån där ute som är jätteintresserad av mina drömmar.. NOT!



Kommentarer
Postat av: Affe

Är alltid intresserad älskling(K)

2008-10-21 @ 18:54:39
Postat av: Nathalie

Då är du nog ensam om det <3

2008-10-21 @ 21:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!