8 Oktober

Dagen började med att en fjortis tyckte sig ha rätt till två säten på gymnasiebussen. Ett säte för hennes egen rumpa och ett säte för hennes väska. Bussen är proppfull med folk som täckt upp sittplatserna, sen är det hur många som helst som står upp och hon anser ändå att hon har rätt att täcka upp två säten. Fy fan, vilken dålig stil! 
Synd för henne att jag valde att ta just den bussen idag. Jag hade sån jävla lust att bara ta hennes väska och kasta den längre bak i bussen. Men för att försöka vara lite mer mänsklig så sa jag bara åt henne att ta bort sin väska från sätet. Hon gav mig en läskig blick men tog sedan bort väskan från sätet och hade den i knät under resten av färden. Det var väl synd för henne..

Vi fick gå på en föreläsning om klimat som en av vädergubbarna på tv4 höll i.
(Han som alltid kastar upp den där lilla dosan efter att han berättat om vädret.)  Även om jag höll på att somna några gånger så var det vissa delar som ändå var rätt intressanta. Typ framtidsscenariot om vad som skulle hända med Lule om koldioxidutsläppen fortsatte som dom gör idag. Istället för 5 månader med snö så skulle vi bara få 2 månader. Sen tror att han sa något om att vi typ skulle få samma klimat som Stockholm har idag. Det här påverkar inte mig så mycket i och med att jag är en sån person som aldrig åkt slalom samt hatar längdskidor och snö i allmänhet.  Stockholmsväder? Sure, fine with me.

Sen jobbade jag lite idag. Hihi, jag och Sara gjorde halsband, armband och mobilsmycken med barnen.
Det var lite loove in the air bland barnen minsann. Haha , så gulligt med "kärlek" bland småttingar. Dom är ju fortfarande på fråga chans stadiet ännu. Tänk va lätt allt var på den tiden. Man frågade chans och sen visste man om man var ihop eller inte. I nuläget så börjar det med att man tycker om någon, sen umgås man & sedan måste man som allt eftersom lista ut själv när man räknas som ett par. Det är alltså otydligare än när man var liten! 

JUSTE! En av småtjejernas farbror är Jonas Gardell. Läckert!  
Nu ska jag ut med hunden och sen lägga mig i sängen och zappa lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!