Utmaning

Jag har blivit utmanad av Mia att berätta lite saker om mig själv och det här är reglerna;

1. Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.
2. Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.
3. Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.
4. Låt dem få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.

1.  Jag drömmer om att skaffa barn i 20-års åldern. Jag vet att man ska prioritera karriär och bla bla bla före man skaffar barn och jag ska se till att jag har en bra bostad, ett förhållande som jag känner är starkt nog att klara sig och så klart ett bra jobb. Det är alltså mina mål innan jag skaffar barn. Men jag vill alltså bli en relativt ung mamma! ;) 
2.  En fördom om mig är att jag är en pluggis. I högstadiet var det nog ändå mer så. Jag har alltid haft det lätt att få bra betyg. Jag behöver inte nöta in saker tack vare mitt minne men folks fördom om mig blir ju givetvis att jag sover med böckerna. Tro mig, det gör jag inte.
3. Jag gör fula poser framför spegeln. Haha, erkänn nu att jag inte är ensam om det. Om jag sminkar mig eller bara går förbi en spegel så gör jag alltid nån pose. Vet inte varför men det bara blir. :P
4.  Jag föredrar typ H&M eller Gina Tricot framför dyrare märkeskläder. Ibland händer det väl att det blir något dyrare plagg men herregud, det är ju verkligen inte därför som jag köper något - på grund av ett litet obetydligt märke. Du kan ju få betydligt fler klädesplagg på t.ex H&M. Det som kan vara lite tråkigt är ju att flera personer kan ha typ samma linne från gina tricot men det dör väl ändå ingen av?
5. Jag gillar inte läsk i alla dess former. Jag vet inte men jag har aldrig gjort det. Det är bubblorna i näsan, som jag sa när jag var liten. Alltid när man skulle på kalas som barn så fick man be om saft istället för fantan eller colan som stod på bordet. Jag har aldrig lärt mig att gilla kolsyra helt enkelt. Visst kan jag dricka det om jag tvingar mig själv men jag känner att eftersom det ändå inte är nödvändigt att dricka läsk så kan jag ju lika gärna skita i det och dricka vatten. (haha, va tråkig jag låter!)  
6.  Jag har det skit svårt att hitta bra skor! Det här är något som jag lider av, tro mig. Jag har storlek 35-36 och den storleken finns så gott som aldrig. Om det nu finns så tar den slut på en gång eftersom att skoaffärer köper in mest skor i storlekar 37, 38, 39.  På rean t.ex så är det bara "biffskor" kvar. Även om jag har svårt att hitta rätt storlek så hindrar det mig inte från att köpa skor. Haha, men dom sitter inte bra så det blir alltid inlägg och saker som kostar extra. För tillfället så har jag runt 35 par skor i min garderob, några oanvända. Oops!  
7.  Det finns ingen som betyder mer för mig än min pojkvän. Är det lite av en kliché att säga så om den man är ihop med? Man får tycka vad man vill om det men han är verkligen min bästa vän, min älskling, mitt allt. Han betyder mer än min föräldrar (och dom är ändå viktiga för mig). Ibland undrar jag om det är bra att vara så beroende av någon. Jag menar om det tar slut (hoppas jag självklart att det inte gör) så vet jag inte vem jag ska vända mig till. Jag skulle självklart att vilja ha kvar honom som min vän. Men om det skulle nog bli svårt för båda två och om han inte vill ha mig som vän så kan jag ju inte direkt tvinga honom. Skulle aldrig vilja ha honom ur mitt liv!


De som jag utmanar är:
Theres
Gabriella
Sara N
Eveline
Linnea
Carro
Michaela

LYCKA TILL!

Kommentarer
Postat av: Alex

DU är mitt allt Nathalie (L)

2008-11-18 @ 22:26:47
Postat av: gabi

neh, gud vad jobbigt att göra denna! :p

2008-11-18 @ 23:06:35
URL: http://gabruella.blogg.se/
Postat av: Mia

Känner igen mig på det där med "pluggis" ;S

Och 3:an också såklart haha.. :)



Men 4:an var verkligen prick som jag också har jag tänkt! Menar, man har inte prislappen kvar när man bär plaggen och om man har ett linne som kostat 600kr så vet i princip ingen det ;P

2008-11-19 @ 16:15:02
URL: http://miaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!