Kvällsöppet på stan

Kom precis hem från stan. I och med att vi har lågkonjuktur så blir det automatiskt rea lite överallt, och ikväll så var stan öppet till 21 och det var rea i de allra flesta affärerna. Så varför inte passa på att köpa lite julklappar, när jag ändå vet vad jag ska köpa till alla. Pengarna sprudlade men nu är jag så gott som klar med mina julklappsinköp, bara mamma kvar.
Dagens mest irriterande grej var att jag beställt en DVD-box från discshop åt pappa (det var nån gammal vestern serie som släppts på dvd först nu). Jag visste att han jättegärna ville ha den så jag beställde den och idag fick jag en sån där lapp om att jag kunde hämta ut mitt paket och att det skulle kosta 425 kr. Det kändes ok liksom. Men sen så visar pappa att dom säljer samma jävla DVD-box på Hemmakväll för 269 kr. Så han pekar glatt på den och säger att han vill ha den i julklapp. Jag fick typ aggressionsutbrott och började gapa om 200 spänn i sjön och jag minns inte vad. Men pappa fattade ju då på en gång om att jag redan fixat boxen åt honom. hans förslag var att skicka tillbaka den som jag hade köpt, men det skulle bli samma pris i slutändan eftersom att man måste betala fraktavgift fram och tillbaka. Åh, va less jag blir. Om jag bara hade väntat en vecka till så hade jag sparat en slant på det. Jaja, gjort är gjort.   

Sko söder hade 50% på alla skor men när jag och Sara kom dit så var hyllorna rensade i princip. :'(
Folk är som rovdjur när dom ser rea skyltar och även gratis godis. Folk tränger sig fram för att få tag i en liten inslagen godisbit bara för att den är gratis. Folk är väl materiella och gratis är ju bäst. (Ja, även jag ingår i benämningen 'folk')
Jag slösade big money på KICKS och fick en söt, glittrig, liten nessesär med smink i. Skojjigt, jag vet inte riktigt vad allt var för något för jag hann bara rota lite snabbt i den. Får väl ta mig en titt senare. Kan tyvärr inte berätta vad jag köpt mer i och med att folk kan snoka och få reda på vad de ska få i julklapp, så n i får vänta lite.

Nu måste jag göra klart läxorna som jag så glatt struntade i för att gå på stan. Sen måste jag städa mitt rum innan jag går och lägger mig. Vill ju inte att min pojkvän ska få för sig att han är tillsammans med en liten gris. Hihi, som om han inte redan visste om det. Om jag har orken så ska jag lägga mig och läsa lite ur min bok när jag är helt färdig med allt. God natt, sov sött, dröm om alla små kryp ni mött!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!