7 November

Klockan är typ 22 och jag är redan trött. Oh my god, börjar ålderdomen komma ikapp mig? Jag hade ju för fan sovmorgon idag, hur kan man vara trött om man sovit typ 11 timmar inatt? 

Skolan idag var egentligen inget speciellt förrutom på musiken. Vi framförde 7milakliv och det gick inte bra. Haha, jag var alldeles för nervös. Jag har en sån fruktansvärd scenskräck. Hatar att sjunga in public så att säga, men älskar ändå att sjunga.
Under bandets framträdande så stirrade jag bara ner i pappret med texten på. Tänkte för mig själv att det inte var någon i rummet utom jag och instrumenten. Funkade ju nästan, förrutom att det ändå lär konstigt och att det gjorde så att jag verkade väldigt tråkig som bara kollade ner i mitt papper. Om jag inte gjort det så hade det bara gått ännu sämre, tro mig.  Som grädde på moset så spelade min musiklärare in alltihopa på sin macbook (snygg, vit, apple laptop). Så vi ska typ få inspelningen av honom sen, kräks!

Såg på idol förrut där temat för kvällen var rocklåtar av Desmond Child som var gäst i juryn.
Mannen som ligger bakom alla goa gamla hits som Poison, I Was Made for Loving You, Heaven's on fire och många, många fler. Tyckte egentligen att alla var duktiga! Vanligtvis så brukar jag tycka att någon är mycket sämre än dom andra men idag tycker jag att det blir svårt att avgöra vem som ska ut.
Nåväl, om typ 5 minuter så får jag ju ändå veta det. 

Kevin är ju en riktig pärla! Det syns ju verkligen att han vill vinna och han ger allt när han sjunger. Jag tycker väl inte att han är en av dom roligare personligheterna i idol, typ under intervjuer och så men på scenen.. wow! Han klarade till och med temat svensk schlager bättre än de andra deltagarna och då hade han aldrig sjungit något på svenska förrut. Killen har talang. 

Lars, Lars, Lars.. Vad ska jag säga om dig? Han är ju duktig, det vet jag att han är. Men varför i hela fridens namn ska han slösa bort sin talang och bara svamla till det som när han framförde det börjar verka kärlek banne mig? Denna veckan skulle han också gå sin egen väg och bryta temat och sjunga någon låt som inte hade med Desmond att göra. En Nirvana låt. Nog framförde han det bra, men hade han inte bara kunnat göra som dom andra och följt temat, hittat en annan bra låt och framfört den serriöst? Måste han göra allt så komplicerat? Han har ju själv erkännt att han inte är ute efter att vinna idol och att han bara vill utnyttja programmet för att få pr så han kan fortsätta som artist på egen hand sen. Är det rätt att göra så? Vara med i ett program där det finns andra som skulle göra vad som helst för att vinna och så finns det en som går vidare varje vecka men inte vill vinna och den som hellre hade vunnit får lämna programmet. 

Nu måste jag se vem som får åka ut!



Lars åkte ut! Jag tycker att det var helt rätt, men samtidigt så tycker jag att det var jävligt synd för han är egentligen väldigt duktig. Han var en av mina favoriter under auditionturnén men han har egentligen bara gjort det svårt för sig själv. Jag tror inte att han åkte ut på grund av sitt främtrande ikväll utan för all negativ uppmärksamhet han fått inom media.


Bild från expressen.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!