13 November

Fy sjutton va underbart med en sovmorgon! Vaknade, klev upp ur sängen och när jag drog upp persiennerna så såg jag snö! Som en gåva från ovan, eftersom att jag klagade på att vi inte hade snö igår. Dock var det typ -8 grader idag. Brr.. kallt! Men jag kunde iaf ha på mig farmors raggsockar med gott samvete. Jag ringde henne idag och frågade om hon kunde sticka ett till par åt mig, som julklapp.
Hon har så lite att göra så hon uppskattar när man frågar om sånt och hon blir verkligen superglad när man berättar att man använder sakerna hon gör åt en. Åh, älskar min söta farmor, men jag saknar henne så fruktansvärt. Önskar att vi bodde närmare varandra. Jag har en förbannelse när det gäller avstånd. Hela min släkt, både på mamma och pappas sida bor långt ifrån mig, för att inte tala om min pojkvän som också bor långt bort åt helvete. Nåja, it's just my luck. 

Skoldagen har bestått av 2 föreläsningar och en stor håltimme. Vi skulle egentligen på en tredje föreläsning men det tog visst slut stolar inne i föreläsningssalen så alla fick inte plats.
"Gud va synd." *ironisk* Så jag och några till i klassen slutade tidigare.
Vi fick gå och kolla på en utställning som hette China Girl, som vi egentligen skulle kolla på imorgon. Eftersom att vi kollade på den idag så behöver vi inte gå och kolla på den imorgon. Yeay! 

Utställningen handlade om hur tusentals små kinesiska flickor "försvinner" varje år. Den var ganska hemsk och innehöll en väldigt massa hår från små kinesiska barn. När man lämnade utställningen så kunde man köpa olika saker relaterade till kina. Som till exempel lyckokakor.Jag funderade serriöst på att köpa en bara för skojs skull, och det gjorde Sandra med. Men sen berättade kvinnan i kassan att själva förutspåelsen i kakan stod på kinesiska. Jag strunade då i att köpa den, men kvinnan i kassan lyckades nästan övertala Sandra att någon hon kände kanske kunde läsa kinesiska. Vad gör flickebarnet då? JO, hon vänder sig mot mig och säger: "Men du kan väl kinsesiska?"  Jag höll på att skratta mig till döds!
Nej, jag kan verkligen inte kinesiska, men folk i min omgivning tycks tro att jag är kines eller så brukar de åtminstone skämta om att jag är det. Ett av mina smeknamn är t.ex Mao. 

Min mamma är thailändsk, därav mina kindben och konstiga ögon som inte ser nog "svenska" ut för andra. Jag kan bara snacka lite thailändska, men verkligen inte nå kinesiska, haha!

Juste! Dom har gjort om våran lilla shell-mack till 7 eleven! Whoho! Pappa och jag var inne och snokade bland deras sortement idag. Haha, händer det mycket i luleå undrar man då? Vi firade att det snart var lördag genom att köpa varsinn Ben & Jerry glass. <3



Dagens quote:
På ungdomsmottagningen. En man kommer fram från ingenstans med en korg full med kondomer. Han sträcker fram korgen till mig och Sandra.
Kondommannen: Kan jag fresta er med lite.. *viftar med korgen framför ansiktet på mig*
Kondommannen: Ja, det är ju torsdag så det är ju snart helg och så det kan ju behövas.
Jag: ... Ja, juste Sandra det är ju snart helg. Ta nu en.. *tar en ur korgen och är påväg att börja asgarva*



                                                         
            Min syn imorse!                                       Mao Zedong  (?)                       Nathalie Paulina Fransson  (?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!