10 November

Tjenis!

Tvingade mig själv att inte sätta mig vid datorn igår för att jag helt enkelt var tvungen att plugga. Om jag sätter mig vid datorn så sitter jag där i timmar. Snackar med folk på msn, kollar bloggar o bilddagböcker, kommer inte därifrån helt enkelt. Men jag hade franskaprovet imorse och inte gick det bättre för att jag hade pluggat. Bara jag klarar det så är jag nöjdis.

Ah, läser en helt galet bra bok just nu (den jag köpte i lördags). Den är på engelska och heter Twilight och är skriven av Stephenie Meyer. Finns även på svenska och då heter den Om jag kunde drömma.. tror jag. Hursom, om ni bara ska läsa en bok i år (nog för att detta året snart är slut, men nästa år då!) då ska det banne mig vara den här boken.
Den kommer även på bio nu den 21 November, men jag lovar att boken är bättre.
Den handlar om en tjej som förälskar sig i en kille som är lite speciell, och *tam tam tam* han visar sig vara en vampyr,
inte en såndär klassisk vampyr som inte tål sol och kan förvandla sig till en fladdermus utan en lite mer modern vampyr.
(Typ Angel i Buffy, för ni som sett på Buffy nån gång i livet. )

Okej, nu kanske min beskrivning låter lite kass men den är bättre än vad jag får den att låta just nu, I promise. Hela boken bygger på deras komplicerade förhållande. Han är vampyr och varje sekund så får han kämpa för att bokstavligt talat inte sätta tänderna i henne. Dom har så starka känslor för varandra och alla detaljer som beskrivs i boken gör att man känner med dom. Superbra bok! Om ni ändå inte tänker läsa den så kan ni väl iaf se filmen.  

Nu ska jag ringa min sötnos och störa honom lite.  Pussen på er !


                          

Kommentarer
Postat av: Mia

Andra gången jag hört varmt om den boken ;) Borde nog läsa ;D

2008-11-10 @ 23:21:34
URL: http://miaz.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ja! du borde verkligen läsa den! :D

2008-11-11 @ 15:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!