JULLOV, wiiie!

Nu är det äntligen jullov! Det som jag längtat efter mest på helt terminen!
Haha, det blev inget julgranspyntande igår eftersom att större delen av granen gick sönder när pappa skulle bära in den i huset. Ja, det var typ 4 grenar kvar på granen och fråga mig inte hur han lyckades med det. Han spottade och svor när den stod på plats i vardagsrummet. Så kl 20.15 bestämmer han sig för att åka och köpa en plastgran. Jag förstår inte varför han behövde en gran just igår kväll, han hade väl överlevt en dag till utan gran eller? Hur som helst så var plastgranarna helt slutsålda när vi kom till ICA Maxi och på Coop  kostade dom 499 kr, vilket pappa inte var villig att betala. (De var de enda affärerna som var öppna vid 20.45) Så han fick inte nån gran i alla fall.

Tänk att min pappa som lever så hårt på traditioner ska bryta den mest heliga julregeln för honom, efter julsnapsen, och byta riktiga granar mot plastgranar. Jag beundrar honom, det är ett stort steg framåt. Idag ska han på julbord med jobbet och jag har fått stränga order om att jag måste ha pyntat den gran, som han förhoppningsvis har inskaffat när han kommer hem, innan han är hemma från julbordsmiddagen. Så jag ska alltså pynta vår nya plastgran i min ensamhet ikväll... rolig fredag. Får väl dra hit nån som kan hjälpa mig lite. 

[I bilen påväg till ICA Maxi igår]
Pappa: Ska vi köpa oss en rosa gran kanske? Det är väl chict?
Nathalie: Ja, varför inte.
Pappa: *sitter tyst länge* ... Eller känns det inte lite bögigt? 


Lite läcker är den nog, men kanske inte så julig.
Kan man inte ha en rosa gran i huset bara allmänt?

Kommentarer
Postat av: gabriella

hahahahahaha fan vad skön

2008-12-20 @ 00:57:32
URL: http://gabruella.blogg.se/
Postat av: Verzzon

Haha xD

2008-12-20 @ 17:25:48
URL: http://uso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!