Idolfinalister, och tidigare försvunna vinnare

Igår var det ju idolkväll för min del. Jag hejar ju som jag tidigare nämnt på Kevin. Hans bubbliga personlighet, bra framträdanden, utstrålning - han kommer att vinna! Pappa har hejat på Alice sen i början, don't know why men hon är söt och bra. Så vi blev ju alldeles lagomt överdrivet glada då Kevin och Alice gick till final. Pappa bröt till och med mot en av hans gyllene regler, att inte ringa in och rösta på sånna program. Haha, han sa att det var en tvångstanke att rösta på henne så han ringde i sista sekunden. Tydligen så fick man höra en inspelning av henne som tackade för att man röstat på henne och bla bla bla. Tänk hur många små fjortisar som ringt in och röstat på Johan Palm bara för att få höra hans röst på den där inspelningen. Oj, oj, oj!

Det som jag inte gillar med idol är att det går så himla värdelöst dålig för den som vinner. Kommer någon ihåg den första vinnaren, rödtotten, Daniel Lindström? Han försvann efter att radion tjatat ut hans enda låt. Vem kom tvåa det året? Jo Darin, som släppte några låtar, försvann ett tag, men som nu är tillbaka med ett nytt album och syns i rutan både som VJ på mtv och i nya MQ reklamen.
 Andra säsongen vann Agnes som försvann, men som delvis kom tillbaka i körslaget och har nu släppt en ny skiva. Men det finns andra deltagare under den säsongen som det gått bättre för, exempelvis Måns Zelmerlöv och Danny. Tredje säsongen vann Markus Fagervall. Han tyckte själv att idolkontraktet som man vann var dåligt så han lyckades bryta sig ur det och gör nu sina egna låtar. Han är väl egentligen den vinnaren som det gått bäst för. Tvåa kom "snygg"-Erik som nu är adopterad till EMD. Förra året vann Marie Picasso. Radio tjatade väl typ ut hennes första låt och sen nån annan med henne, men nu är hon så gått som borta. Amanda Jensen kom tvåa och hon är nominerad till en grammis.

Varför försvinner dom som vinner? Är det ett så dåligt kontrakt? För då vill jag ju verkligen inte att Kevin ska vinna, egentligen inte Alice heller. .. Ojdå, Robin skulle visst vunnit. Då hade jag ju inte behövt se honom mer eftersom han också hade försvunnit spårlöst efter ett tag. 
 


Kevin och Alice - helt rätt finalister!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!