i.d mineralsmink

Jag hade bestämt mig redan innan min foundation tog slut att jag skulle köpa en BRA foundtaion. Eftersom att jag har problem med min hy så är det viktigt att jag använder rätt produkter, som inte täpper igen porerna osv. Så äntligen fick jag reda på att det faktiskt säljs i.d mineralsmink i Luleå! Det trodde jag inte, men det fanns en liten liten affär lite längre ifrån alla andra som sålde i.d's produkter. Tyvärr så var det väl inte skonsamt för plånboken, men nu har jag fått mig en bra foundation i alla fall.

Den kostade 385 kr, vilket kan uppfattas som lite mycket. Men den är väldigt dryg så den håller väldigt länge och den är bra för din hy, innehåller inget som täpper igen porerna. Skulle även köpa nya sminkborstar där men när jag fick veta att borstarna i sig var dyrare än själva sminket så fick det vara. Jag köpte billigare borstar på lindex sminkavdelning som var väldigt lika dom i den andra affären, kanske lite mer oglamorösa. Men en dyrare borste innebär inte alltid att den är bättre!

Tips! Se till att regelbundet byta ut eller tvätta era sminkborstar och svampar. Det samlas nämnligen äckligt mycket bakterier i dom och det kan leda till finnar eller utslag! Använd lite av ditt shampo att tvätta rent med.



i.d bareMinerals - 385 kr
Foundation/Concealerborste - 49 kr Lindex
Puderborste - 39 kr Lindex

Kommentarer
Postat av: gabriella

Var du på Hudcenter och köpte? Jag var väldigt nära att slå till då jag var där, men jag har istället önskat mig denna foundation i julklapp. Är du nöjd med den so far? :)

2008-12-13 @ 13:48:20
URL: http://gabruella.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Jo då, jag tycker att den funkar riktigt bra. MEN se till att ha en återfuktande kräm i ansiktet innan du applicerar pudret för annars kan det se väldigt dammigt och torrt ut. :)

2008-12-13 @ 18:07:29
URL: http://nathalej.blogg.se/
Postat av: Emma - ROCK THE BLOGG

Har du fortfarande problem med hyn?

2010-06-13 @ 22:29:41
URL: http://rocktheblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!