A trip down memory lane

Mamma var förbi här nyss. Eftersom att videon stod framme så kunde vi inte låta bli att kolla på att bebisbanden igen. Vi skrattade så vi grät båda två.
När jag var liten så var jag trespråkig. Mamma pratade svenska, thailändska och engelska, i och för sig i en salig blandning. Det roligaste på bandet var när jag var typ två år och satt och snattade svarta vinbär från grannens buskar och vägrade att gå därifrån. Då man hör mamma snacka i bakgrunden.

Mamma: Don't eat shitty food like that! 
Det lät bara för roligt när hon sa det och bröt på thailändska dessutom. Det fanns fler roliga saker hon sa, de flesta var på svengelska.

Mamma: It's good they leka together. [Mamma pratar om mig och min äldre kusin.]
Hon har sina stunder alltså. Hon är så rolig när hon skrattar också för att hon låter som en hyena som håller på att kvävas eller nått. Haha, så helt plötsligt slutar man att skratta åt det man egentligen tyckte var roligt och så början man att skratta åt hennes skratt istället. Mamma, mamma, jag säger då det.



När jag var ett vårtsvins barn!

Kommentarer
Postat av: itzi

Vilken söte :D awemmawe awemmawe awemmawe!

2008-12-02 @ 22:44:36
Postat av: gabriella

HAHA när jag var ett vårtsvinsbarn. PUMBA RIGHT ?! :D

2008-12-13 @ 13:55:04
URL: http://gabruella.blogg.se/
Postat av: Diana

kolla gärna in min blogg och se vad du tycker släng gärna in en kommentar.. =) kolla gärna inlägget Kevin, tycker du att han var en värdig vinnare? kramisar

2008-12-13 @ 13:57:43
URL: http://nementjena.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Haha, Alltid Pumba! ;)

2008-12-13 @ 18:05:39
URL: http://nathalej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hej och välkommen till min blogg!
Mitt namn är Nathalie och jag är en 18-årig tjej som bor i Luleå och fortfarande letar efter meningen med livet.

Det jag älskar mest är att låta pengarna sprudla genom att shoppa och unna mig själv saker! Självklart skulle jag inte ens fungera utan mina vänner, min familj och världens finaste pojkvän. Vi har ett långdistansförhållande så det blir en hel del resor för min del till goa och glada Göteborg.

I min blogg skriver jag om mitt liv och mina tankar helt enkelt. Hoppas du finner något intresse i det du läser.

Om du vill följa bloggen kan du göra det med ett enkelt knapptryck på länken här nedanför!